ΛΥΚΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ
Δευ-Παρ – 7.30-13.35
Τηλέφωνο: 22490510
Τηλεομοιότυπο: 22499029
Μενού

Περίοδοι Δημιουργικής Απασχόλησης

Α. ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

1. ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

Ανορεξία

Βουλιμία

Κάπνισμα

Οι σαμποτέρ του ανθρώπινου σώματος

2. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το ρολόι της καταστροφής

Το ρολόι της γης στο πάρα πέντε. Σήμερα η σημαντικότερη απειλή για τον πλανήτη μας είναι η οικολογική καταστροφή. Το κλίμα της γης αλλάζει. Ποιά είναι τα αίτια αυτής της αλλαγής και ποιές θα είναι οι επιπτώσεις; Πόσο ευθυνόμαστε και τί μπορούμε να κάνουμε όλοι εμείς για να σωθεί ο πλανήτης μας; Η ταινία δίνει απαντήσεις σ’ αυτά τα ερωτήματα καθώς και σε πολλά άλλα.

Πράσινη ενέργεια

Οι κλιματικές αλλαγές και οι συνέπειές τους στο πλανητικό οικοσύστημα δε γνωρίζουν σύνορα. Αφορά σε όλα τα κράτη και στον καθένα μας. Είναι ανάγκη λοιπόν να αλλάξουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το περιβάλλον, την ανάπτυξη και την πρόοδο, να στραφούμε προς τη νέα πράσινη τεχνολογία που σέβεται το μέτρο και την αρμονική συνύπαρξη του ανθρώπου με το περιβάλλον.

Ο εφιάλτης της ξηρασίας

Η ανομβρία και η ξηρασία είναι μια απειλή για τις χώρες της Μεσογείου. Πολλές φορές η κακή διαχείριση των υδατικών πόρων επιτείνει το πρόβλημα. Σε παγκόσμιο επίπεδο η κλιματική αλλαγή σε συνδυασμό με το εκρηκτικό δημογραφικό πρόβλημα και την εντατική καλλιέργεια και κτηνοτροφία επιταχύνουν την υποβάθμιση του εδάφους με αποτέλεσμα την ερημοποίηση πολλών περιοχών. Στο πρόγραμμα αναλύονται αυτά τα φαινόμενα με πλούσια εικονογράφηση και απόψεις ειδικών επιστημόνων.

Ανακύκλωση

Ελάτε μαζί μας να γνωρίσουμε τις μεθόδους βιομηχανικής ανακύκλωσης του χαρτιού, του μετάλλου και του γυαλιού. Να δούμε ποια είναι τα πλεονεκτήματα της ανακύκλωσης και γιατί αυτή μας μαθαίνει να κάνουμε οικονομία σε όσα μας παρέχει η φύση. Ελάτε κοντά μας για να κατανοήσουμε γιατί  πρέπει να σεβόμαστε το περιβάλλον. Ας δούμε, επίσης, τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να επαναχρησιμοποιήσουμε τα υλικά και να αποφύγουμε τη σπατάλη. Είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι πρέπει να καταναλώνουμε με οικονομία όσα μας παρέχει η φύση και να σεβόμαστε το περιβάλλον.

3. ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η ιστορία του σύμπαντος

Οι μαύρες ρουφήχτρες του σύμπαντος

Η ταχύτητα του φωτός

Ηλεκτρισμός

Υγεία και ασφάλεια Προστασία δεδομένων & Η/Υ

Από τη γη στη Σελήνη

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

4. Κοινωνική και πολιτική αγωγή

Εργασία

Παρέα

Η προσωπικότητά μας καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις σχέσεις μας με τους άλλους. Το «εγώ» διαμορφώνεται σε σχέση με το «εμείς».

Θυμός

Η ταινία είναι ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που με βάση έρευνες πανεπιστημιακών τμημάτων και απόψεις ειδικών επιχειρεί να μας διαφωτίσει για τα αίτια των εκδηλώσεων βίας μεταξύ των εφήβων, αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισης.

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Οι άνθρωποι με κινητική αναπηρία ζουν, αναπτύσσονται και μαθαίνουν στον ίδιο κόσμο που ζούμε όλοι μας. Είναι ίσοι κι εξίσου σημαντικοί με όλα τα μέλη μιας κοινωνίας. Η ταινία της εκπαιδευτικής τηλεόρασης φωτίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία το σύνθετο και πολυδιάστατο φαινόμενο της κινητικής αναπηρίας τονίζοντας τη σπουδαιότητα της επικοινωνίας στη ζωή όλων μας.

Ξένοι στην ίδια πόλη

Η ταινία παρακολουθεί μια αντιπροσωπευτική ομάδα μαθητών (μετανάστες, ομογενείς, πρόσφυγες) σε μια διαδρομή, τόσο φυσική όσο και συμβολική και καταγράφει μέσα από τις μαρτυρίες τους τις δυσκολίες προσαρμογής τους και το ρόλο του σχολείου στη διαδικασία της ένταξής τους εστιάζοντας κυρίως στο θέμα της γλώσσας.

Και τα ζώα έχουν δικαιώματα

Η ιδιοκτησία ενός ζώου, εκτός από τη χαρά και την ικανοποίηση που μας προσφέρει, περιλαμβάνει και υποχρεώσεις, τόσο ηθικές όσο και νομικές. Η ταινία επιχειρεί να μας ευαισθητοποιήσει αλλά και να μας ενημερώσει για τις υποχρεώσεις και τις προϋποθέσεις ιδιοκτησίας κάποιου ζώου, αλλά και για τις καθημερινές του ανάγκες.

5. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Ανδρέας Κάλβος

Διονύσιος Σολωμός

Παπαδιαμάντη, Το μοιρολόγι της φώκιας

Μια κινηματογραφική προσέγγιση που επιχειρεί να βοηθήσει τους μαθητές να εντοπίσουν τη βασική ερμηνευτική γραμμή του διηγήματος. Η ζωή και ο θάνατος διαπλέκονται αξεδιάλυτα όσο και ανεπαίσθητα και διαγράφουν το σκηνικό της δράσης. Τα γεγονότα που δυναστεύουν τη ζωή της ηρωίδας (και του ανθρώπου) προετοιμάζονται και εξελίσσονται πέρα και έξω από τη δυνατότητα παρέμβασής της.

Στράτης Μυριβήλης

Κώστας Καρυωτάκης

Κάνε τον πόνο σου άρπα,/ και γίνε σαν αηδόνι, / και γίνε σα λουλούδι....» Μια ομάδα μαθητών του Λυκείου Χολαργού έχει αναλάβει να παρουσιάσει το έργο του ποιητή Κωνσταντίνου Καρυωτάκη. Οι μαθητές μέσα από συζήτηση και χρησιμοποιώντας υλικό από εφημερίδες και περιοδικά, επιχειρούν να σκιαγραφήσουν την προσωπικότητα του ποιητή.

Άξιον Εστί – Γένεσις

Μια αναφορά στο ομώνυμο έργο του Οδυσσέα Ελύτη: «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ το φως και η πρώτη / χαραγμένη στην πέτρα ευχή του ανθρώπου.....» ..... μιλάει γι' αυτόν τον κόσμο «τον μικρό τον Μέγα»και δοξάζει επί ίσοις όροις, όπως σημείωνε ο ίδιος ο ποιητής έναν μυθικό νεοελληνικό κόσμο άλλοτε θλιμμένο και άλλοτε χαρωπό. Έτσι η Ελλάδα παρουσιάζεται όχι σαν εθνική αξία, αλλά σαν αίσθηση με άπειρες αντιστοιχίες.υ στο ταξίδι ανάμεσα στους ανθρώπους, στα πάθη και τις ιδέες, αγωνίζονται ν’ ανεβάσουν τη ζωή στην κορυφή του Χρέους και να γίνουν ‘’άξιοι γιοι του ανθρώπου’’.

Άξιον Εστί – Τα πάθη

Μια αναφορά στο ομώνυμο έργο του Οδυσσέα Ελύτη: «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ το φως και η πρώτη / χαραγμένη στην πέτρα ευχή του ανθρώπου.....» ..... μιλάει γι' αυτόν τον κόσμο «τον μικρό τον Μέγα»και δοξάζει επί ίσοις όροις, όπως σημείωνε ο ίδιος ο ποιητής έναν μυθικό νεοελληνικό κόσμο άλλοτε θλιμμένο και άλλοτε χαρωπό. Έτσι η Ελλάδα παρουσιάζεται όχι σαν εθνική αξία, αλλά σαν αίσθηση με άπειρες αντιστοιχίες.

Άξιον Εστί – Το Δοξαστικό

Μια αναφορά στο ομώνυμο έργο του Οδυσσέα Ελύτη: «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ το φως και η πρώτη / χαραγμένη στην πέτρα ευχή του ανθρώπου.....» ..... μιλάει γι' αυτόν τον κόσμο «τον μικρό τον Μέγα»και δοξάζει επί ίσοις όροις, όπως σημείωνε ο ίδιος ο ποιητής έναν μυθικό νεοελληνικό κόσμο άλλοτε θλιμμένο και άλλοτε χαρωπό. Έτσι η Ελλάδα παρουσιάζεται όχι σαν εθνική αξία, αλλά σαν αίσθηση με άπειρες αντιστοιχίες.υ στο ταξίδι ανάμεσα στους ανθρώπους, στα πάθη και τις ιδέες, αγωνίζονται ν’ ανεβάσουν τη ζωή στην κορυφή του Χρέους και να γίνουν ‘’άξιοι γιοι του ανθρώπου’’.

Γιάννης Ρίτσος

6. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

http://www.edutv.gr/index.php/glossa-logot-2/exoume-kai-leme-epeisodio-1o

http://www.edutv.gr/index.php/glossa-logot-2/exoume-kai-leme-epeisodio-10o

http://www.edutv.gr/index.php/glossa-logot-2/exoume-kai-leme-epeisodio-16o

Μέσα από χιουμοριστικούς καθημερινούς διαλόγους νέων ανθρώπων παρουσιάζεται η χρήση πανάρχαιων γλωσσικών εκφράσεων στο καθημερινό σύγχρονο λεξιλόγιό μας.Η σημασία όμως αυτών των εκφράσεων συχνά διαφεύγει από τους νεότερους με αποτέλεσμα (πολλές φορές) τη λανθασμένη διατύπωσή τους. Στόχος της σειράς αυτής είναι να δοθεί με ευχάριστο τρόπο η ορθή ερμηνεία,η προέλευση και ο σωστός τρόπος γραφής αυτών των καθημερινής χρήσης εκφράσεων.

7. ΙΣΤΟΡΙΑ

Αρχαία ελληνική τεχνολογία – Ο υπολογιστής των Αντικυθήρων

Οι σημαντικότερες εφευρέσεις των Αρχαίων Ελλήνων

Μέγας Αλέξανδρος

Η σειρά, που απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, περιλαμβάνει τέσσερα επεισόδια στα οποία καταγράφονται η ζωή, το έργο και η πορεία του Μεγάλου Στρατηλάτη από την Πέλλα ως τον Ινδό και το θάνατό του στη Βαβυλώνα.

8. ΕΠΕΤΕΙΑΚΑ

Πολυτεχνείο

Ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που με ένα σύγχρονο τρόπο αναφέρεται στα γεγονότα του Πολυτεχνείου του 1973…Ένας νέος βρίσκει τυχαία ξεχασμένα γράμματα της μητέρας του από τις μέρες της εξέγερσης και μέσα από αυτά βιώνει μια πρωτόγνωρη συγκίνηση.

9. ΜΟΥΣΙΚΗ

Σας αρέσει η μουσική;

Η ταινία καταγράφει τη γέννηση και τη διαδρομή της μουσικής μέσα στο χρόνο, παρουσιάζοντας όχι μόνο τα μουσικά γεγονότα αλλά και το ιστορικό, κοινωνικό και καλλιτεχνικό γίγνεσθαι κάθε εποχής.Στόχος της σειράς είναι η καλλιέργεια γενικότερης μουσικής παιδείας των μαθητών και όχι η καταγραφή εξειδικευμένων πληροφοριών.

10. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ολυμπιακά αθλήματα

 
 
Β. ΤΑΙΝΙΕΣ 

WONDER

O Αugust Pullman, ένα παιδί γεννημένο με κρανιακή δυσμορφία , δεν πάει στο σχολείο γιατί ντρέπεται για την εμφάνισή του. Έτσι κάνει κατ’ οίκον μαθήματα με τη μητέρα του. Όταν τελικά μετά από προτροπή της οικογένειάς του αποφασίζει να πάει για πρώτη φορά στο σχολείο και να ενταχθεί στο κοινωνικό σύνολο, θα αντιμετωπίσει την αποστροφή και την απόρριψη των συμμαθητών του. Θα καταφέρει τελικά να τον αποδεχθούν οι άλλοι και να τον αγαπήσουν;